Haku

Kansallisen Mediatutkimuksen tuottaa jatkossa Media Metrics Finland

Kansallisesta Mediatutkimuksesta on tähän asti vastannut MediaAuditFinland, ja FIAM-verkkoyleisömittauksesta Media Metrics Finland. Jatkossa molemmista tutkimuksista vastaa Media Metrics Finland. Yhdistymisen tavoitteena on tehostaa median yleisömittausliiketoimintaa, kasvattaa mittausosaamista sekä turvata mittaamisen kehittäminen. Asiasta kertoo MediaAuditFinland tiedotteessaan

Nykyiset ja yhtiön hallinnoitavaksi mahdollisesti tulevat mediamittaukset säilyvät omina kokonaisuuksinaan. Mittauksissa mukana olevien medioiden sopimukset säilyvät ennallaan, eikä muutos edellytä toimenpiteitä.

Uusi Media Metrics Finland on mediayhtiöiden, mainostajien ja mediatoimistojen omistama kolmikantayritys (JIC eli Joint Industry Committee), jonka periaatteena on tuottaa puolueetonta ja läpinäkyvää yleisömittausdataa. Sen omistajia ovat Alma Media Finland, Hilla Group, I-mediat, Kaleva Media, Keskisuomalainen Oyj, Marketing Finland, MTV, Otavamedia, Salomaa-yhtiöt, Sanoma Media Finland, TS-yhtymä ja YLE.

Lisätietoja:

Kaija Sinko, toimitusjohtaja
Media Metrics Finland Oy / MediaAuditFinland Oy
kaija.sinko@mediaauditfinland.fi

Kansallinen Mediatutkimus

Kansallinen Mediatutkimus (KMT) on luetun media-alan tutkimuskokonaisuus, jossa selvitetään aikakaus- ja sanomalehtien lukijamääriä printissä ja digissä sekä lukijakunnan rakennetta ja lukutapoja.

FIAM

FIAM (The Finnish Internet Audience Measurement) on online-yleisöjen virallinen mittaus Suomessa. Keskeinen mittari on viikkotavoittavuus.

page shape 1 page shape 3

Lue myös

×

Haku: