Haku

Maanpuolustus, yhteiskunta ja talous kiinnostivat somessa maaliskuussa

Ukrainan sota näkyi jo helmikuun puolella maanpuolustukseen liittyvien medioiden seuraajamäärien kasvuna, ja maaliskuussa ilmiö voimistui. Eniten yleisöään kasvattaneiden joukossa oli myös politiikkaa, taloutta ja yhteiskunnallisia asioita käsitteleviä medioita.

Yhteensä aikakausmediat saivat maaliskuussa 31 694 uutta seuraajaa kaikissa seuratuissa kanavissa.

Eniten uusia someseuraajia, maaliskuu 2022

    uusia seuraajia*
1. Suomen Sotilas 4 374
2. Suomen Kuvalehti 2 507
3. Suomen Luonto 1 901
4. Reserviläinen 1 537
5. Talouselämä 1 386
6. Kotiliesi 1 348
7. Meillä kotona 1 196
8. Viherpiha 925
9. Yhteishyvä 727
10. Me Naiset 672
11. Kotipuutarha 608
12. Tehy-lehti 576
13. Tekniikan Maailma 517
14. Tieteen Kuvalehti Historia 515
15. Kauneimmat Käsityöt 479
16. K-Ruoka 448
17. Soppa365 396
18. Suuri Käsityö 392
19. V8-Magazine 380
20. Ulkopolitiikka 369

*) Kaikkien seurattujen medioiden tykkääjät, seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä, YouTubessa, Pinterestissä ja TikTokissa. Päällekkäisyyksiä ei ole huomioitu. Lähde: Aikakausmediat somessa, 3/2022

Seuratuimmat aikakausmediat olivat maaliskuussa Talouselämä, Suomen Luonto ja Aku Ankka. Suomen Sotilas nousi kahdenkymmenen suurimman aikakausmedian joukkoon ohittaen Glorian ruoka&viinin ja Viherpihan.

Eniten someseuraajia, maaliskuu 2022

    seuraajamäärä* muutos sijoituksessa:
1. Talouselämä 234 643 0
2. Suomen Luonto 227 201 0
3. Aku Ankka 209 193 0
4. Suomen Kuvalehti 186 156 0
5. Yhteishyvä 174 141 0
6. Meillä kotona 164 891 0
7. Seiska 160 212 0
8. Soppa365 121 383 0
9. Me Naiset 118 391 0
10. Kotiliesi 104 443 +1
11. Kodin Kuvalehti 104 327 -1
12. Maku 95 176 0
13. Kotivinkki 83 834 0
14. Tiede 75 935 0
15. Koti ja keittiö 71 052 0
16. Anna 70 933 0
17. K-Ruoka 69 777 0
18. Avotakka 68 222 0
19. Unelmien Talo&Koti 67 963 0
20. Suomen Sotilas 60 799 +2

*) Kaikkien seurattujen medioiden tykkääjät, seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä, YouTubessa, Pinterestissä ja TikTokissa. Päällekkäisyyksiä ei ole huomioitu. Lähde: Aikakausmediat somessa, 3/2022

Seurannassa ovat mukana Aikakausmedian jäsenkustantajien ja -julkaisijoiden lehdet, joilla on käytössään yksi tai useampi seuraavista sosiaalisen median kanavista: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, YouTube tai TikTok. Maaliskuussa 2022 mukana oli 215 aikakausmediaa, joilla oli käytössään yhteensä 559 kanavaa. Keskimäärin lehdillä oli käytössä 2,6 somekanavaa, useimmiten Facebook.

Aikakausmediat somessa -raportti

Kuva: Shutterstock
page shape 1 page shape 3

Lue myös

×

Haku: