Haku

Digimainonta aikakausmedioissa kasvoi vuonna 2021

Yhteensä aikakausmediamainontaa digissä ja printissä ostettiin 64,7 miljoonalla eurolla, mikä oli niukasti vähemmän kuin viime vuonna.

Painetuista lehtiryhmistä mainonnan määrä kasvoi ammatti- ja järjestölehdissä ja laski yleisölehdissä ja asiakaslehdissä.

Euromääräisesti digimainontaa myytiin 13,1 miljoonalla eurolla, mikä tarkoitti 10,5 prosentin kasvua viime vuodesta. Noin joka viides aikakausmedioiden mainoseuro tulee tällä hetkellä digistä.

Mediamainonnan määrä 2021
milj.eur
Muutos,
%
Aikakauslehdet yhteensä 64,7 -0,4
Yleisölehdet, painettu 15,7 -5,9
Ammatti- ja järjestölehdet, painettu 28,2 +1,6
Asiakaslehdet, painettu 7,7 -11,5
Aikakauslehdet digitaalinen
13,1 +10,5

Lähde: Kantar 2022
Luvut perustuvat Kantarin kuukausiseurantaan ja erillistutkimukseen yhteistyössä media-alan liittojen kanssa. Aikakausmedia on tuottanut tilastoon täydennysseurantatutkimusta ammatti- ja järjestölehtimainonnasta.

Yhteensä mediamainontaan kaikissa mediaryhmissä käytettiin 1 276 miljoonaa euroa. Aikakausmedioiden osuus mediamainonnan kakusta oli 5,1 prosenttia.

Kantarin tiedote mainosvuodesta 2021 (pdf)

Kuva: Shutterstock
page shape 1 page shape 3

Lue myös

×

Haku: