Yhteensä aikakausmediamainontaa digissä ja printissä ostettiin 64,7 miljoonalla eurolla, mikä oli niukasti vähemmän kuin viime vuonna.
Painetuista lehtiryhmistä mainonnan määrä kasvoi ammatti- ja järjestölehdissä ja laski yleisölehdissä ja asiakaslehdissä.
Euromääräisesti digimainontaa myytiin 13,1 miljoonalla eurolla, mikä tarkoitti 10,5 prosentin kasvua viime vuodesta. Noin joka viides aikakausmedioiden mainoseuro tulee tällä hetkellä digistä.
Mediamainonnan määrä | 2021 milj.eur |
Muutos, % |
Aikakauslehdet yhteensä | 64,7 | -0,4 |
Yleisölehdet, painettu | 15,7 | -5,9 |
Ammatti- ja järjestölehdet, painettu | 28,2 | +1,6 |
Asiakaslehdet, painettu | 7,7 | -11,5 |
Aikakauslehdet digitaalinen |
13,1 | +10,5 |
Yhteensä mediamainontaan kaikissa mediaryhmissä käytettiin 1 276 miljoonaa euroa. Aikakausmedioiden osuus mediamainonnan kakusta oli 5,1 prosenttia.
Kantarin tiedote mainosvuodesta 2021 (pdf)