Kuukauden aikkarimainos -kisassa palkittiin maaliskuussa parhaana Fazer Aidon "Sillä luontokin meidät ruokkisi" -sarja, joka tuo kaurapohjaiset tuotteet - juomat, kastikket, ruokakermat - esiin herkullisella tavalla.
– Koko sarja huokuu seesteisyyttä ja luonnon harmoniaa unohtamatta tietenkään sitä mielikuvitusta, jota ruuanlaitossa tarvitaan", perustelee maaliskuun kisan tuomarina toiminut Milttonin copywriter Lauri Leiwo.
– Tällaista vekkulia, mutta laadukasta mainontaa on ilo katsella.
Mainossarjan toteutti NORD DBB ja mediatoimisto oli Dagmar.
NORD DBB:n Art Director Jukka Hannulan mukaan kampanjan viesti on, että luonto huolehtii omistaan ja Fazer Aito -kauratuotteiden käyttäjä tekee hyvää myös luonnolle. Hän kuvaa kampanjaa rakkaustarinaksi luonnon kanssa.
– Haluamme kutsua jokaisen suomalaisen kokeilemaan, miltä muutos todellisuudessa maistuu – ilman turhaa vastakkainasettelua.
Kärkikolmikkoon ylsi lisäksi RFSU Suomen liukuvoidemainos, joka poikkesi positiivisella tavalla tyypillisestä mainoskuvastosta.
Valtavirtaa ei myöskään edustanut pronssille yltänyt JT-Audion ja FinkTeamin kaiutinmainos "Luke, I'm your speaker", jonka veikeä oivallus nostaa nostaa hymyn hifistelijän huulille.
Katso kaikki voittajamainokset tekijöineen ja lue lisää Jukka Hannulan ajatuksia jutustamme.