Kaurapohjaisista tuotteistaan tunnetun Oatlyn jäätelömainos keräsi maaliskuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa 42 prosenttia annetuista äänistä. Voittoisa mainos julkaistiin Imagessa ja Trendissä. Toiselle sijalle kiri niinikään Imagessa nähty Artekin ajattomasta muotokielestä viestivä Artek Stool, jonka äänisaalis oli 29 prosenttia. Myös toinen jäätelömainos ylsi palkintosijoille, kun kolmospaikan valloitti Suomisen Maidon Jymy Minttujäätelö 13 prosentin ääniosuudella. Mainos julkaistiin Me Naisissa.
Maaliskuussa shortlistalle kipusivat myös K-Supermarket ja Kiasma.
Oatly Ice Cream
Mainostaja: Oatly
Oatly Department Of Mind Control:
Michael Lee, Creative Director
Björn Lindén, Art Director
Alice Schoolcraft, Still Photographer
Fredrik Nilsson, Graphic Designer
Petra Hassler, Graphic Designer
Kristoffer Hiller, Graphic Designer
Tinny Ohlsson, Project Manager
Andreas Granath, Digital Media Specialist
Erica Lowe, Digital & Social Media Manager UK
Peter Andersson, Production Manager
Suzanne Steele, Copywriter
Alice Gosnell, UK Head of Marketing
Mediatoimisto: PHD Finland
Eerika Kaila, Senior Client Manager
Julkaistu: Image, Trendi
Artek Stool
Mainostaja: Artek
Joana Mouta, Marketing Director
Mariano Gemmo, Project Manager Marketing and localizing and media planning
Laura Larres, Marketing Manager
Satu Paukkonen, Marketing Manager
Mainostoimisto: Kokoro & Moi
Antti Hinkula, Creative Director
Matts Bjolin, Art Director
Christian Jakowleff, Photographer
Julkaistu: Image
Jymy Minttusuklaa
Mainostaja: Suomisen Maito
Erkki Mikola, CMO
Mainostoimisto: Mikola Communication Design Oy
Antti Einiö, Copywriter
Erkki Mikola, ArtDirector
Mediatoimisto: Mikola Communication Design Oy
Julkaistu: Me Naiset
Kuukauden aikkarimainos nostaa esiin hyvää mainontaa
Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä.
Vuoden 2016 alusta alkaen kilpailu on järjestetty yleisöäänestyksenä Markkinointi&Mainonnan sivuilla.
Ensimmäinen kisa käytiin tammikuussa 2008.