Maaliskuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa ylivoimaisesti parhaaksi äänestettiin Fronerin Aino-jäätelön mainos Välillä elämään tarvitaan muutakin kuin peruskauraa. Se sai lähes puolet (45%) äänistä.
Toiseksi 31 prosentin äänillä ylsi Instrun ja Nissenin Blurratut taideteokset ja kolmanneksi Planin Ei hymyilytä.
Viiden parhaan shortlistalla olivat myös Kiasman Ole hyvä ja K-Raudan Muita ihania.
Kultaa: Välillä elämään tarvitaan muutakin kuin peruskauraa
Mainostaja: Froneri Ice Cream
Mediatoimisto: Mediacom
Mainostoimisto: Mirum Agency
Julkaistu: Yhteishyvä
Hopeaa: Blurratut taideteokset
Mainostaja: Instru / Nissen
Mediatoimisto: Dagmar
Mainostoimisto: Miltton Creative
Luova johtaja: Erkko Mannila
Art Director Fanni Perälä
Copywriter Mikko Mäkelä
Tuottaja Inka Kosonen
Asiakasjohtaja Eija Anteroinen
Jälkituotanto: Orange Advertising
Julkaistu: Me Naiset, Eeva, Suomen Kuvalehti, Apu
Pronssia: Ei hymyilytä
Mainostaja: Plan International Suomi
Mediatoimisto: Dagmar
Mainostoimisto: hasan&partners
Julkaistu: Anna
Kuukauden aikkarimainos nostaa esiin hyvää mainontaa
Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä.
Vuoden 2016 alusta alkaen kilpailu on järjestetty yleisöäänestyksenä Markkinointi&Mainonnan sivuilla.
Ensimmäinen kisa käytiin tammikuussa 2008.