Kuukauden aikkarimainos -kisassa kesäkuukaudet koottiin samaan äänestykseen, ja tällä kertaa advertoriaalit loistivat mitalisijoilla.
Kesän parhaaksi äänestettiin Stockmannin Syysmuotia, joka sai kolmanneksen kaikista annetuista 650 äänestä.
Toiseksi eniten ääniä sai täpärästi Pelastusarmeijan Auta ihmistä (21%) ja kolmanneksi DNA:n Luuri lapselle (20%), joka sekin oli advertoriaali.
Kilpailu järjestettiin Markkinointi&Mainonnan sivuilla, jossa yleisö sai äänestää suosikkiaan Aikakausmedian esiraadin valitsemista viidestä toukokuussa ilmestyneestä mainoksesta. Kolmen parhaan lisäksi shortlistalle pääsivät Nissenin Pandat ja Gigantin Jotkut ansaitsevat parempaa.
Kultaa: Stockmannin syysmuotia
Mainostaja: Stockmann
Marketing Manager (Fashion): Carita Segersven
Copywriter: Martti Holsti
Content Specialist: Toni Buhler
Taitto: Milla Sara
Graphic Designer: Jenni Lehtonen
Marketing Coordinator: Ninni Nyström
Commercial Marketing Coordinator: Mari Honkasalo, Elisa Tamminen, Maria Miikkola
Mediatoimisto: Toinen PHD, Senior Client Manager: Satu Kaitaranta
Julkaistu: Image ja Trendi
Hopeaa: Auta ihmistä
Mainostaja: Pelastusarmeija
Markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava: Anne Fredriksson
Mediatoimisto: Vizeum, Pirjo Ketola
Suunnittelu: Make it Simple
AD: Jukka Mannio
Copywriter: Jarkko Tuuri
Projektijohtaja: Pia Eiro
Valokuvaaja: Onni Wiljami Kinnunen
Repro: Grano, Ina Lakkonen
Julkaistu: Kodin Kuvalehti
Pronssia: Luuri lapselle
Mainostaja: DNA
Markkinointijohtaja: Meri Havu
Markkinointipäällikkö: Lotta Rechardt
Mediatoimisto: Dagmar
Client Manager: Jonna Gerlander
Media Director: Merja Salenius
Luova suunnittelu ja tuotanto: Sanoma Media Finland Sales & Sanoma Creatives
Client Manager: Marica Thoren
Media Group Manager: Sebastian Wikman
Sisältöpäällikkö: Paula Larjo
Creative, AD: Tero Ruutuvaara
Toimittaja: Anitra Rönkkö
Kuvaus: Emilia Ikäheimo
Julkaistu: Me Naiset, Kodin Kuvalehti, Meidän perhe
Kuukauden aikkarimainos nostaa esiin hyvää mainontaa
Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä.
Vuosina 2016–2020 kilpailu järjestettiin yleisöäänestyksenä Markkinointi & Mainonnan sivuilla.
Ensimmäinen kisa käytiin tammikuussa 2008.