Aikakausmedia selvitti yhdessä Inspiransin ja Taloustutkimuksen kanssa 7–15-vuotiaiden mediankäyttötottumuksia sekä vanhempien asennoitumista siihen. Tutkimuksessa oli kaksi osaa: kvalitatiiviset haastattelut lasten ja nuorten parissa sekä kvantitatiivinen kyselytutkimus verkossa.
Tutkimuksen sisältö:
1. Käytetyt mediat ja välineet
2. Mediamotiivit ja tarpeet
3. Mediasisältöjen kuluttamisen tavat
4. Mediankäyttäjätyypit
5. Lukeminen, aikakauslehtisuhde ja kodin mediakasvatus
» Lataa tutkimusraportti: PowerPoint / Pdf
» Tai katso SlideSharessa
» Lue tiedote: Tutkimus: Lasten ja nuorten arki on jatkuvaa somevirtaa, mutta perinteiselle medialle otetaan erillisiä mediahetkiä
Lisätietoja:
- Markkinointi- ja tutkimuspäällikkö Outi Itävuo, Aikakausmedia, outi.itavuo(a)aikakausmedia.fi, p. 040 540 1820
- Toimitusjohtaja Pirjo Ekman, Inspirans Oy, pirjo.ekman(a)inspirans.fi, p. 050 5911 030
- Tutkimuspäällikkö Anne Melander, Taloustutkimus Oy, anne.melander(a)taloustutkimus.fi, p. 050 522 2369