Koostimme 20 lukijatutkimuksesta kattavan paketin, joka avaa lukijoiden suhdetta omaan lehteensä ja sen mainontaan. Kerromme myös, miten korona-aika on vaikuttanut lehtien lukemiseen.
Tutkitut lehdet: Advokaatti, Aivoitus, Apteekkarilehti, Betoni, Caravan, Ekonomi, Suomen Hammaslääkärilehti, Ihon aika, Ilmailu, Kemia–Kemi, Koneviesti, Lapsen Maailma, Metsälehti, Opettaja, Pieni on Suurin, Pinni, Taloustaito, Tehy-lehti, Uusiouutiset ja YTY.
Lehtikohtaiset tutkimukset toteutti JHelske Research loppuvuoden 2020 ja kevään 2021 aikana.
Katso suomenkielinen ADAM-raportti SlideSharessa
Lataa suomenkielinen ADAM-raportti pdf / pptx
Katso englanninkielinen ADAM-raportti SlideSharessa
Lataa englanninkielinen ADAM-raportti pdf / pptx
Tiedote tutkimuksen tuloksista: Korona-aika lisäsi ammatti- ja järjestölehtien lukemista
Lisätietoa: tutkimus- ja markkinointipäällikkö Outi Itävuo
ADAM-julkistustilaisuudessa 3.6.2021 pidetyt esitykset:
Case: Tehy-lehti – ammattilaista lähellä | päätoimittaja Maria Tuominen ja sisältökoordinaattori Riikka Huttunen, Tehy-lehti
Tehy-lehti tavoittaa sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattilaiset monessa kanavassa – printissä, verkossa, somessa. Somessa lehti oli viime vuonna sekä suurin että eniten yleisöään kasvattanut ammatti- ja järjestömedia. Mikä on koukuttavan sisällön salaisuus? Entä mitä kulunut vuosi opetti?
- Katso esitys SlideSharessa
- Lataa esitys
- Lue juttu: Tehy-lehti kasvatti yleisöään monessa kanavassa – kuinka se tehtiin ja mitä erikoinen vuosi opetti?
Case: PINNI – miten mainostaja voi hyödyntää ammattimedian ymmärrystä yleisöstään? | myyntijohtaja Meri Mäkinen ja toimituspäällikkö Pia Paalasvuo, Pinni
Pinni-lehti tarjoaa mainostajalle hius- ja kauneusalan ammattilaisten tarkasti rajatun ja sitoutuneen yleisön. Millaiset ratkaisut toimivat kaupallisissa yhteistöissä ja mainonnassa?