Aikakausmedia seuraa suomalaisten aikakausmediabrändien tavoittavuutta digitaalisissa kanavissa kuukausittain. Sekä tavoittavuusluvut että sivulatausluvut ovat viikkokeskiarvoja.
Mediakohtaiset viikoittaiset tulokset löytyvät FIAM:in julkiselta listalta, joka päivitetään torstaisin klo 12.30. Julkisilta listoilta löytyvät medioiden viikkotason peitot, sivulataukset, käynnit ja käyntiuseus (reach, pageviews, sessions ja frequency).
Tavoittavuus- ja sivulatausluvut päivitetään myös kuukausittain Aikakausmedian Mediakorttipalveluun niille Aikakausmedian jäsenten lehdille, jotka ovat FIAM:n asiakkaita.
Aikakausmedioiden viikkotavoittavuus digissä (reach), kaikki aikakausmediat yhteensä
Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.
Toukokuu 2024 | 2 289 755 |
Kesäkuu 2024 | (ei raportoitu) |
Heinäkuu 2024* | 2 425 906 |
Elokuu 2024** | 2 438 003 |
Syyskuu 2024** | 2 470 237 |
Lokakuu 2024 | 2 477 329 |
Marraskuu 2024 | 2 414 645 |
Joulukuu 2024 | 2 456 452 |
Tammikuu 2025 | 2 441 452 |
Helmikuu 2025 | 2 432 142 |
Maaliskuu 2025 | 2 378 997 |
Huhtikuu 2025 | 2 409 445 |
Toukokuu 2025 | 2 363 825 |
Lähde: FIAM. Mittauksessa oli maaliskuussa 2025 mukana 32 aikakausmediaa.
*) Koululaisen ja Erälehden luvut puuttuvat
**) Koululaisen luvut puuttuvat
Yhden aikakausmedian keskimääräinen viikkotavoittavuus digissä (reach)
Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.
Maaliskuu 2024 | 233 641 |
Toukokuu 2024 | 228 063 |
Kesäkuu 2024 | (ei raportoitu) |
Heinäkuu 2024* | 229 079 |
Elokuu 2024** | 226 363 |
Syyskuu 2024** | 228 975 |
Lokakuu 2024 | 229 835 |
Marraskuu 2024 | 217 389 |
Joulukuu 2024 | 229 704 |
Tammikuu 2025 | 228 434 |
Helmikuu 2025 | 239 165 |
Maaliskuu 2025 | 233 042 |
Huhtikuu 2025 | 232 326 |
Toukokuu 2025 | 225 096 |
Lähde: FIAM. Mittauksessa oli maaliskuussa 2025 mukana 32 aikakausmediaa.
*) Koululaisen ja Erälehden luvut puuttuvat
**) Koululaisen luvut puuttuvat
Aikakausmedioiden keskimääräiset viikoittaiset sivulataukset (pageviews), kaikki aikakausmediat yhteensä
Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista.
Toukokuu 2024 | 26 781 819 |
Kesäkuu 2024 | (ei raportoitu) |
Heinäkuu 2024* | 25 345 708 |
Elokuu 2024** | 24 971 177 |
Syyskuu 2024** | 26 913 835 |
Lokakuu 2024 | 29 276 045 |
Marraskuu 2024 | 27 916 554 |
Joulukuu 2024 | 28 203 372 |
Tammikuu 2025 | 27 838 466 |
Helmikuu 2025 | 27 966 134 |
Maaliskuu 2025 | 26 594 612 |
Huhtikuu 2025 | 26 129 242 |
Toukokuu 2025 | 24 449 700 |
Lähde: FIAM. Mittauksessa oli maaliskuussa 2025 mukana 32 aikakausmediaa.
*) Koululaisen ja Erälehden luvut puuttuvat
**) Koululaisen luvut puuttuvat
Yhden aikakausmedian keskimääräiset viikoittaiset sivulataukset (pageviews)
Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista.
Toukokuu 2024 | 787 701 |
Kesäkuu 2024 | (ei raportoitu) |
Heinäkuu 2024* | 792 053 |
Elokuu 2024** | 756 702 |
Syyskuu 2024** | 815 571 |
Lokakuu 2024 | 861 060 |
Marraskuu 2024 | 821 075 |
Joulukuu 2024 | 829 511 |
Tammikuu 2025 | 818 778 |
Helmikuu 2025 | 847 459 |
Maaliskuu 2025 | 831 082 |
Huhtikuu 2025 | 816 539 |
Toukokuu 2025 | 764 053 |
Lähde: FIAM. Mittauksessa oli maaliskuussa 2025 mukana 32 aikakausmediaa.
*) Koululaisen ja Erälehden luvut puuttuvat
**) Koululaisen luvut puuttuvat
Mittauksessa ovat mukana seuraavat sivustot:
Anna.fi
Apu.fi
Arvopaperi.fi
Eeva.fi
Eralehti.fi
Etlehti.fi
Gloria.fi
Hymy.fi
Hyvaterveys.fi
Is.fi > Menaiset
Kaksplus.fi
Kipparilehti.fi
Kodinkuvalehti.fi
Koneporssi.com
Kotiliesi.fi
Koululainen.fi
Meillakotona.fi
Metsästysjakalastus.fi
Mikrobitti.fi
Rakennuslehti.fi
Rakennusmaailma.fi
Seiska.fi
Seura.fi
Soppa365.fi
Suomenkuvalehti.fi
Talouselama.fi
Taloustaito.fi
Tekniikanmaailma.fi
Tekniikkatalous.fi
Terve.fi
Tivi.fi
Yhteishyva.fi
FIAM (The Finnish Internet Audience Measurement) on online-yleisöjen virallinen mittaus Suomessa. FIAM tuottaa tietoa sivustojen yleisöistä sekä eri päätelaitteiden osalta että kokonaisuutena.
Keskeinen mittari on viikkotavoittavuus. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.
FIAM:ia tuottaa Media Metrics Finland Oy (MMF), joka on voittoa tavoittelematon media-alan kehitysyhtiö. MMF:n toteuttajakumppani on AudienceProject AsP.