Haku
Nainen hymyilee ja katselee puhelintaan sohvalla.
Kuva: Shutterstock

Aikakausmedia seuraa suomalaisten aikakausmediabrändien tavoittavuutta digitaalisissa kanavissa kuukausittain. Sekä tavoittavuusluvut että sivulatausluvut ovat viikkokeskiarvoja. 

Mediakohtaiset viikoittaiset tulokset löytyvät FIAM:in julkiselta listalta, joka päivitetään torstaisin klo 12.30. Julkisilta listoilta löytyvät medioiden viikkotason peitot, sivulataukset, käynnit ja käyntiuseus (reach, pageviews, sessions ja frequency).

Tavoittavuus- ja sivulatausluvut päivitetään myös kuukausittain Aikakausmedian Mediakorttipalveluun niille Aikakausmedian jäsenten lehdille, jotka ovat FIAM:n asiakkaita. 

Aikakausmedioiden viikkotavoittavuus digissä (reach), kaikki aikakausmediat yhteensä

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.

toukokuu 2023 2 515 388
kesäkuu 2023  2 520 158
heinäkuu 2023  2 496 593
elokuu 2023  2 490 961
syyskuu 2023  2 415 653
lokakuu 2023 2 557 760
marraskuu 2023  2 575 723
joulukuu 2023  2 558 876
tammikuu 2024 2 579 352
helmikuu 2024  2 399 016
maaliskuu 2024  2 595 447
huhtikuu 2024  2 581 372
toukokuu 2024 2 289 755

Lähde: FIAM. Mittauksessa oli toukokuussa 2024 mukana 34 aikakausmediaa. 

Yhden aikakausmedian keskimääräinen viikkotavoittavuus digissä (reach)

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.

toukokuu 2023 755 780
kesäkuu 2023  723 799
heinäkuu 2023  755 901
elokuu 2023  765 161
syyskuu 2023  715 799
lokakuu 2023 732 253
marraskuu 2023  778 075
joulukuu 2023  1 006 059
tammikuu 2024 808 524
helmikuu 2024  848 704
maaliskuu 2024  801 483
huhtikuu 2024  794 340
toukokuu 2024 787 701

Lähde: FIAM. Mittauksessa oli toukokuussa 2024 mukana 34 aikakausmediaa. 

Aikakausmedioiden keskimääräiset viikoittaiset sivulataukset (pageviews), kaikki aikakausmediat yhteensä

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. 

toukokuu 2023 26 712 745
kesäkuu 2023  25 684 967
heinäkuu 2023  26 824 572
elokuu 2023  26 364 544
syyskuu 2023  24 556 645
lokakuu 2023 25 182 981
marraskuu 2023  26 708 514
joulukuu 2023  34 625 659
tammikuu 2024 27 986 599
helmikuu 2024  29 094 169
maaliskuu 2024  27 521 196
huhtikuu 2024  27 157 377
toukokuu 2024 26 781 819

Lähde: FIAM. Mittauksessa oli toukokuussa 2024 mukana 34 aikakausmediaa. 

Yhden aikakausmedian keskimääräiset viikoittaiset sivulataukset (pageviews)

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. 

toukokuu 2023 755 780
kesäkuu 2023  723 799
heinäkuu 2023  755 901
elokuu 2023  765 161
syyskuu 2023  715 799
lokakuu 2023 732 253
marraskuu 2023  778 075
joulukuu 2023  1 006 059
tammikuu 2024 808 524
helmikuu 2024  848 704
maaliskuu 2024  801 483
huhtikuu 2024  794 340
toukokuu 2024 787 701

Lähde: FIAM. Mittauksessa oli toukokuussa 2024 mukana 34 aikakausmediaa. 

Mittauksessa olivat mukana seuraavat sivustot:

Anna.fi
Apu.fi
Arvopaperi.fi
Eeva.fi
Eralehti.fi
Etlehti.fi
Gloria.fi
Hymy.fi
Hyvaterveys.fi
Is.fi > Menaiset
Kaksplus.fi
Kipparilehti.fi
Kodinkuvalehti.fi
Koneporssi.com
Kotiliesi.fi
Koululainen.fi
Lily.fi
Meillakotona.fi
Metsästysjakalastus.fi
Mikrobitti.fi
Rakennuslehti.fi
Rakennusmaailma.fi
Seiska.fi
Seura.fi
Soppa365.fi
Suomenkuvalehti.fi
Talouselama.fi
Taloustaito.fi
Tekniikanmaailma.fi
Tekniikkatalous.fi
Terve.fi
Tivi.fi
Venelehti.fi
Yhteishyva.fi


FIAM (The Finnish Internet Audience Measurement) on online-yleisöjen virallinen mittaus Suomessa. FIAM tuottaa tietoa sivustojen yleisöistä sekä eri päätelaitteiden osalta että kokonaisuutena.

Keskeinen mittari on viikkotavoittavuus. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.

FIAM:ia tuottaa Media Metrics Finland Oy (MMF), joka on voittoa tavoittelematon media-alan kehitysyhtiö. MMF:n toteuttajakumppani on AudienceProject AsP.

×

Haku: