Haku
Nainen hymyilee ja katselee puhelintaan sohvalla.
Kuva: Shutterstock

Aikakausmedia seuraa suomalaisten aikakausmediabrändien tavoittavuutta digitaalisissa kanavissa kuukausittain. Sekä tavoittavuusluvut että sivulatausluvut ovat viikkokeskiarvoja. 

Mediakohtaiset viikoittaiset tulokset löytyvät FIAM:in julkiselta listalta, joka päivitetään torstaisin klo 12.30. Julkisilta listoilta löytyvät medioiden viikkotason peitot, sivulataukset, käynnit ja käyntiuseus (reach, pageviews, sessions ja frequency).

Tavoittavuus- ja sivulatausluvut päivitetään myös kuukausittain Aikakausmedian Mediakorttipalveluun niille Aikakausmedian jäsenten lehdille, jotka ovat FIAM:n asiakkaita. 

Aikakausmedioiden viikkotavoittavuus digissä (reach), kaikki aikakausmediat yhteensä

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.

Toukokuu 2024 2 289 755
Kesäkuu 2024 (ei raportoitu)
Heinäkuu 2024* 2 425 906
Elokuu 2024** 2 438 003
Syyskuu 2024** 2 470 237
Lokakuu 2024 2 477 329
Marraskuu 2024 2 414 645
Joulukuu 2024 2 456 452
Tammikuu 2025 2 441 452
Helmikuu 2025 2 432 142
Maaliskuu 2025 2 378 997
Huhtikuu 2025 2 409 445
Toukokuu 2025 2 363 825

Lähde: FIAM. Mittauksessa oli maaliskuussa 2025 mukana 32 aikakausmediaa. 
*) Koululaisen ja Erälehden luvut puuttuvat
**) Koululaisen luvut puuttuvat

Yhden aikakausmedian keskimääräinen viikkotavoittavuus digissä (reach)

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.

Maaliskuu 2024 233 641
   
Toukokuu 2024 228 063
Kesäkuu 2024 (ei raportoitu)
Heinäkuu 2024* 229 079
Elokuu 2024** 226 363
Syyskuu 2024** 228 975
Lokakuu 2024 229 835
Marraskuu 2024 217 389
Joulukuu 2024 229 704
Tammikuu 2025 228 434
Helmikuu 2025 239 165
Maaliskuu 2025 233 042
Huhtikuu 2025 232 326
Toukokuu 2025 225 096

Lähde: FIAM. Mittauksessa oli maaliskuussa 2025 mukana 32 aikakausmediaa. 
*) Koululaisen ja Erälehden luvut puuttuvat
**) Koululaisen luvut puuttuvat

Aikakausmedioiden keskimääräiset viikoittaiset sivulataukset (pageviews), kaikki aikakausmediat yhteensä

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. 

Toukokuu 2024 26 781 819
Kesäkuu 2024 (ei raportoitu)
Heinäkuu 2024* 25 345 708
Elokuu 2024** 24 971 177
Syyskuu 2024** 26 913 835
Lokakuu 2024 29 276 045
Marraskuu 2024 27 916 554
Joulukuu 2024 28 203 372
Tammikuu 2025 27 838 466
Helmikuu 2025 27 966 134
Maaliskuu 2025 26 594 612
Huhtikuu 2025 26 129 242
Toukokuu 2025 24 449 700

Lähde: FIAM. Mittauksessa oli maaliskuussa 2025 mukana 32 aikakausmediaa. 
*) Koululaisen ja Erälehden luvut puuttuvat
**) Koululaisen luvut puuttuvat

Yhden aikakausmedian keskimääräiset viikoittaiset sivulataukset (pageviews)

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. 

Toukokuu 2024 787 701
Kesäkuu 2024 (ei raportoitu)
Heinäkuu 2024* 792 053
Elokuu 2024** 756 702
Syyskuu 2024** 815 571
Lokakuu 2024 861 060
Marraskuu 2024 821 075
Joulukuu 2024 829 511
Tammikuu 2025 818 778
Helmikuu 2025 847 459
Maaliskuu 2025 831 082
Huhtikuu 2025 816 539
Toukokuu 2025 764 053

Lähde: FIAM. Mittauksessa oli maaliskuussa 2025 mukana 32 aikakausmediaa. 
*) Koululaisen ja Erälehden luvut puuttuvat
**) Koululaisen luvut puuttuvat

Mittauksessa ovat mukana seuraavat sivustot:

Anna.fi
Apu.fi
Arvopaperi.fi
Eeva.fi
Eralehti.fi
Etlehti.fi
Gloria.fi
Hymy.fi
Hyvaterveys.fi
Is.fi > Menaiset
Kaksplus.fi
Kipparilehti.fi
Kodinkuvalehti.fi
Koneporssi.com
Kotiliesi.fi
Koululainen.fi
Meillakotona.fi
Metsästysjakalastus.fi
Mikrobitti.fi
Rakennuslehti.fi
Rakennusmaailma.fi
Seiska.fi
Seura.fi
Soppa365.fi
Suomenkuvalehti.fi
Talouselama.fi
Taloustaito.fi
Tekniikanmaailma.fi
Tekniikkatalous.fi
Terve.fi
Tivi.fi
Yhteishyva.fi


FIAM (The Finnish Internet Audience Measurement) on online-yleisöjen virallinen mittaus Suomessa. FIAM tuottaa tietoa sivustojen yleisöistä sekä eri päätelaitteiden osalta että kokonaisuutena.

Keskeinen mittari on viikkotavoittavuus. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.

FIAM:ia tuottaa Media Metrics Finland Oy (MMF), joka on voittoa tavoittelematon media-alan kehitysyhtiö. MMF:n toteuttajakumppani on AudienceProject AsP.

×

Haku: