Haku
Kuva: Bernerin kolmeosaisessa mainossarjassa taktinen mainonta kohtasi vastuullisuusviestin luontevasti. Mainokset suunnitteli Miltton.

Vuoden aikakauslehtimainoksena palkittiin Bernerin harmoninen Vastuullisuuden jäljet -mainossarja, jossa taktinen mainonta ja vastuullisuusviesti kohtaavat luontevasti. Mainossarja edustaa klassista, kaunista ja huolella ajateltua aikakauslehtimainontaa.

– Oivaltavasti otsikoidut ja visuaalisesti loppuun asti hiotut mainokset kertovat tarinan ja tulevat iholle. Sarjamaisuuden onnistumisesta erikoisplussaa, tuomaristo toteaa.

Kolmiosaisen mainossarjan suunnitteli Miltton, ja mediasuunnittelusta vastasi Dentsu.

Vuoden aikakauslehtimainos -sarjassa arvioitiin yhteensä 27 kilpailuehdotusta. Sarja on ollut kilpailussa mukana alusta asti eli vuodesta 2005 alkaen.

Piristävä poikkeus kaupunkimarkkinoinnissa

Vuoden aikakausmediakampanjaksi valittiin Lohjan kaupungin yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa suunniteltu Lohjalle lompsis -mainosliite. Liite julkaistiin Aku Ankan välissä ja sitä jaettiin myös Lohjan kaupungin eri tapahtumissa ja palvelupisteissä 700-vuotiaan Lohjan juhlavuoden aikana. Vaikuttavuutta tuettiin Aku Ankan ja Lohjan kaupungin digi- ja somekanavissa.

Tuomariston mukaan hauska ja hallittu kampanja on piristävä poikkeus kaupunkimarkkinoinnissa. Mainostaja on uskaltanut luottaa yhteen, huolellisesti tehtyyn ideaan.

– Oivaltava brändiyhteistyö tavoitti lapsiperhekohderyhmän mieleenpainuvalla tavalla, ja laadukkaalla printtiliitteellä Lohja varmisti pitkäkestoisen yhteyden lukijoihin, tuomaristo perustelee.

Sekä Vuoden aikakauslehtimainos - että Vuoden aikakausmediakampanja -sarjan tuomaristossa olivat vapaa toimittaja ja ToinenPHD:n luova johtaja Jani Halme, yrittäjä Anssi Järvinen, Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki ja Omnipressin toimitusjohtaja Sari Mikkonen-Mannila.

SOK onnistuu digitaalisissa kanavissa

Vuoden aikakausmediamainostajana palkittiin Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (SOK). Tuomariston mukaan SOK on kasvattanut voimakkaasti panostuksiaan aikakausmedioiden digitaalisiin kanaviin.

– Mainostaja on tehnyt tuloksellista display- ja natiivimainontaa ja löytänyt sitoutunutta yleisöä esimerkiksi aikakausmedioiden teemaosioista. Laadukkaalla mainonnalla on kasvatettu lukijoiden ostokiinnostustusta, tuomaristo toteaa.

SOK on Editkilpailun ensimmäinen mainostaja, joka palkitaan erityisesti aikakausmedioiden digitaalisten kanavien hyödyntämisestä. Voittajan valitsi aikakausmediakustantajien mediamyyntijohtajista koostuva työryhmä.

Palkinnot jaettiin Editgaalassa 16. toukokuuta Valkoisessa Salissa Helsingissä. Kilpailussa oli mukana markkinoinnillisten sarjojen lisäksi 13 toimituksellista sarjaa. 

Lue lisää voittajista ja tekijöistä Editkilpailun sivustolta

Editkilpailun vuoden 2023 markkinoinnillisten sarjojen voittajat:

Vuoden aikakauslehtimainos
Vastuullisuuden jäljet, Berner
mainostaja: Berner
mainostoimisto: Miltton
mediatoimisto: Dentsu

Vuoden aikakausmediakampanja
Lohjalle lompsis – Aku Ankan mainosliite, Lohjan kaupunki
mainostaja: Lohjan kaupunki
suunnittelu: Sanoma Media Finland, Ankkalinna

Vuoden aikakausmediamainostaja
SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Lisätiedot Editkilpailusta:

Outi Itävuo
markkinointi- ja tutkimuspäällikkö
outi.itavuo@aikakausmedia.fi
040 540 1820

Kuvapyynnöt:

Anniina Nissinen
viestinnän suunnittelija
anniina.nissinen@aikakausmedia.fi
050 304 2855

×

Haku: