Haku

Aikakausmedia kysyi palautetta Editkilpailun sarjoista ja säännöistä aikakausmedioiden tekijöiltä sekä mainos- ja mediatoimistoistoilta. Vastauksia saatiin runsaasti, ja nyt kilpailua on uudistettu toiveiden perusteella. Kisassa on tänä vuonna 13 toimituksellisesta ja kolme markkinoinnillista sarjaa. Mukana on yksi kokonaan uusi sarja ja yksi paluumuuttaja.

Kilpailun 2023 uutuussarja on Vuoden digi. Sarjassa palkittava kilpailuehdotus voi olla esimerkiksi sovellus, datan tai tekoälyn oivaltava hyödyntäminen, sosiaaliseen mediaan tai verkkoon luotu sisältökonsepti, digiä hyödyntävä artikkeli tai hyödyllinen palvelu lukijoille. 

– Kilpailussa on jo vuosia ollut digitaalisuus mukana lähes joka sarjassa, mutta tällä kertaa halusimme nostaa digitoteutuksia esiin omassa sarjassaan. Digitekemisen erillistä huomioimista toivottiin kyselyssämme paljon, sanoo Editkilpailusta vastaava Aikakausmedian markkinointipäällikkö Outi Itävuo.

Ilmoittautuminen Editkilpailun sivustolla

Vuoden lifestylejuttu palaa kilpailuun

Toivottu Vuoden lifestylejuttu palaa Editkilpailuun tauon jälkeen. Sarjassa palkitaan visuaalisesti houkutteleva juttu, joka tarjoaa lukijalle inspiraatiota ja elämyksiä. Juttu voi käsitellä esimerkiksi muotia, ruokaa, sisustusta, matkustelua, kädentaitoja tai hyvinvointia. Tekijöiden syvällinen asiantuntijuus ja intohimo huokuvat taidolla tehdystä kokonaisuudesta, ja kaikki jutun osaset tukevat toisiaan hienosti digissä tai printissä.

– Lifestylejutut ovat lukijoille tärkeää sisältöä, ja aikakausmedioissa työskentelevät ovat tämän juttutyypin parhaita osaajia, Itävuo sanoo.

Kilpailun toimituksellisiin sarjoihin voivat osallistua Aikakausmedian jäsenten kustantamat tai julkaisemat aikakausmediat (yleisömediat, ammatti- ja järjestömediat sekä asiakasmediat) sekä niiden tekijät. Kilpailu on avoin myös näille medioille työskenteleville freelancereille. Markkinoinnillisiin sarjoihin ilmoittautuminen on avointa kaikille.

Kilpailuun voi ilmoittaa vuoden 2023 aikana julkaistuja tai julkaistavia aikakausmedioit sekä niiden tekijöitä ja sisältöjä. Myös markkinoinnillisten sarjojen mainokset ja kampanjat tulee olla kilpailuvuoden aikana julkaistuja.

Editkilpailun ilmoittautuminen on nyt käynnissä ja päättyy 19. tammikuuta. 

Editkilpailun 2023 sarjat:

  1. Vuoden yleisömedia
  2. Vuoden ammatti- ja järjestömedia
  3. Vuoden asiakasmedia
  4. Vuoden aikakausmediatoimittaja
  5. Vuoden valokuvaaja aikakausmediassa
  6. Vuoden uudistus aikakausmediassa
  7. Vuoden aikakausmediajuttu
  8. Vuoden lifestylejuttu
  9. Vuoden ulkoasu aikakausmediassa
  10. Vuoden digi
  11. Vuoden video tai audio aikakausmediassa
  12. Vuoden aikakauslehtikansi, yleisöäänestys
  13. Erikois-Edit
  14. Vuoden aikakausmediamainostaja
  15. Vuoden aikakauslehtimainos
  16. Vuoden aikakausmediakampanja

Lue lisää Editkilpailusta kilpailusivulta

Editkilpailun aikataulu

Joulukuu 2023
| Ilmoittautuminen kilpailuun alkaa 4.12.
Tammikuu 2024 | Ilmoittautuminen päättyy 19.1.2024.
Helmi–maaliskuu 2024 | Tuomaristot valitsevat voittajat.
Maaliskuu 2024 | Yleisöäänestys käydään Vuoden aikakauslehtikannesta.
Huhtikuu 2024 | Shortlistat julkistetaan ja gaalaliput tulevat myyntiin.
Toukokuu 2024 | Edit-palkinnot jaetaan ja voittajat julkistetaan Editgaalassa 16.5.2024.

Lisätiedot:
Outi Itävuo
markkinointipäällikkö
outi.itavuo@aikakausmedia.fi
040 540 1820

×

Haku: