Haku

Editkilpailussa palkitaan jälleen vuoden paras aikakausmediakampanja – katso tästä aiempien vuosien voittajat!

Editkilpailun Vuoden aikakausmediakampanja -sarjassa palkitaan kampanjoita, jotka ovat olleet todennetusti tuloksellisia ja joissa on hyödynnetty aikakausmedian ympäristöä yhdessä tai useammassa kanavassa. 

Lue lisää Vuoden aikakausmediakampanja- ja Vuoden aikakauslehtimainos -sarjoista

Vuonna 2021 vuoden aikakausmediakampanjana palkittiin Löfbergs Finlandin Vahva kahvi vahvalle kansalle. Huolella mietitty konsepti vakuutti Editkilpailun tuomariston, joka nosti perustelussaan esiin kampanjan kokonaisvaltaisen onnistumisen niin strategian, kampanjan idean kuin sen toteutuksenkin suhteen. Mainokset puhuttelivat erityisesti suomalaisia kahvinjuojia, ja monikanavaiseen kampanjaan tuotiin suuruuden tuntua ja rakennettiin luotettavuutta painetulla aikakauslehdellä.  

Vuoden 2020 kilpailussa voitto meni K-Raudan Repäise-kampanjalle. Tuomaristo kehui erityisesti mainosten tilan käyttöä: lehden pintaa hyödynnettiin onnistuneesti ja luovalla tavalla. Aukeaman kokoiset mainokset ja kirjaimellisesti repäistävä erikoisratkaisu herättivät huomiota ja ne erottuivat edukseen, mikä näkyi myös kampanjan hienoissa tuloksissa. Repäise sai tuplavoiton, sillä se palkittiin myös vuoden parhaana aikakauslehtimainoksena. 

Vuonna 2019 palkittiin myös vuoden paras aikakausmediakampanja, mutta sarja kantoi tuolloin nimeä Markkinoinnillinen ratkaisu aikakausmedioissa. Voittajaksi valittiin Nordean Puhutaan rahasta, joka onnistui tuomariston mukaan tarjoamaan vaikeiksi koettuja raha- ja pankkiasioita millenniaaleille helposti lähestyttävässä muodossa. Monimediainen kampanja piti sisällään Trendissä ja Lilyssä julkaistun chatfiction-sarjan Pakko avautua, natiiviartikkeleja, vaikuttajayhteistyön, printtiadvertoriaalin ja podcastin. 

Ilmoita kampanjasi Editkilpailuun viimeistään 31.1.2023 klo 16

Vuoden aikakausmediakampanjat 2019–2021

2021

Vahva kahvi vahvalle kansalle.
mainostaja: Löfbergs
suunnittelu: Nitro Group

Kampanjassa kaikki toimii: strategia, idea ja toteutus. Printissä kokosivu herättää huomion ja tuo tuotteen selkeästi esiin. Monikanavaisen kampanjan lempeä huumori kiteyttää jotain oleellista suomalaisuudesta. Huimat tulokset monella mittarilla puhuvat puolestaan - hatunnosto haastajabrändille!

Lue lisää Vahva kahvi vahvalle kansalle -kampanjasta 

2020

Repäise.
mainostaja: K-Rauta
suunnittelu: Kurio
mediatoimisto: Toinen PHD





Kampanja pohjautuu vahvasti kohderyhmän ja median ymmärtämiseen ja välittää selkeän, aktivoivan viestin. Aikakauslehtimainoksissa hyödynnetään lehden pintaa onnistuneesti ja luovalla tavalla. Kampanjan kustannustehokkuus ja mainosten huomioarvot olivat aikakausmedioiden vastaaviin toteutuksiin erittäin hyviä, joten panostus erikoisratkaisuun ja laajaan näkyvyyteen aukeaman mainoksilla kannatti.

Lue lisää Repäise-kampanjasta.

2019

Puhutaan rahasta.
mainostaja: Nordea
suunnittelu: A-lehdet



Nordea onnistui Puhutaan rahasta -kampanjallaan tarjoilemaan usein vaikeiksi tai epäkiinnostaviksi koetut raha- ja pankkiasiat mielleniaalinaisille upean arkipäiväisellä ja helposti lähestyttävällä tavalla. Keinovalikko huomioi kohderyhmän mediankäytön erityispiirteet, ja tärkeä aihe hyötyi monipuolisesta käsittelystä: natiiviartikkeleissa, vaikuttajayhteistyössä, printtiadvertoriaalissa, podcastissa ja chatfiction-sarjassa tuotiin esiin omaan taloudenhallintaan liittyviä asioita useista eri näkökulmista. Tyylikkäästi toteutettu ja yhteiskunnallisesti tärkeä kampanja!

Lue myös: Tässä ovat kaikkien aikojen parhaat aikakauslehtimainokset

Teksti: Anniina Nissinen | Kuvat: Löfbergs, K-rauta ja Nordea

Editkilpailu

  • Editkilpailussa palkitaan jälleen markkinoinnillisia toteutuksia kolmessa eri sarjassa: Vuoden aikakausmediamainostaja, Vuoden aikakausmediakampanja ja Vuoden aikakauslehtimainos. Ilmoittautuminen kahteen viimeksi mainittuun sarjaan on käynnissä nyt!
  • Kisaan on mahdollista lähettää joko yksittäisiä mainoksia tai mainoskampanjoita. Lue vinkkejä ilmoittautumiseen jutustamme!
  • Ilmoittautumisaika Editkilpailun sarjoihin päättyy 31.1.2023 klo 16. Kilpailuun osallistuminen on maksutonta. 

Ilmoittaudu Editkilpailuun tästä

Lisätietoa Editkilpailusta: Outi Itävuo

page shape 1 page shape 3
×

Haku: