Helmikuussa keskimääräisen viikon aikana aikakausmedioiden yhteenlaskettu yleisö digissä oli 2 384 523. FIAM:in mittauksessa on mukana 33 aikakausmediaa, joista voidaan laskea nettoluku. Nettoluvulla tarkoitetaan sitä, että kukin käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.
Aikakausmedioiden keskimääräiset viikkoyleisöt digissä, netto
FIAM:n mittauksen mukaan 19 aikakausmediaa tavoitti digitaalisissa kanavissaan yli sadan tuhannen yleisön helmikuussa keskimääräisen viikon aikana.
Keskimääräinen viikkotavoittavuus (reach) helmikuussa 2022, top 10
1 | Is.fi > Menaiset | 1 246 613 |
2 | Seiska.fi | 1 074 885 |
3 | Talouselama.fi | 513 166 |
4 | Anna.fi | 446 459 |
5 | Kotiliesi.fi | 370 474 |
6 | Tekniikkatalous.fi | 345 123 |
7 | Meillakotona.fi | 306 413 |
8 | Tekniikanmaailma.fi | 228 917 |
9 | Kaksplus.fi | 225 851 |
10 | Tivi.fi | 193 098 |
Keskimääräisen viikon sivulataukset (pageviews) helmikuussa 2022, top 10
1 | Seiska.fi | 9 796 696 |
2 | Is.fi > Menaiset | 5 457 915 |
3 | Anna.fi | 1 378 640 |
4 | Talouselama.fi | 1 321 694 |
5 | Tekniikkatalous.fi | 1 074 905 |
6 | Tekniikanmaailma.fi | 1 021 866 |
7 | Meillakotona.fi | 968 848 |
8 | Kotiliesi.fi | 926 589 |
9 | Kaksplus.fi | 724 159 |
10 | Hymy.fi | 596 131 |
Viikoittaiset tulokset löytyvät FIAM:in julkiselta listalta. Luvut päivitetään myös kuukausittain Aikakausmedian Mediakorttipalveluun niille Aikakausmedian jäsenten lehdille, jotka ovat FIAM:n asiakkaita.
FIAM (The Finnish Internet Audience Measurement) on online-yleisöjen virallinen mittaus Suomessa. FIAM tuottaa tietoa sivustojen yleisöistä sekä eri päätelaitteiden osalta että kokonaisuutena.
Keskeinen mittari on viikkotavoittavuus. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.
FIAM:ia tuottaa Media Metrics Finland Oy (MMF), joka on voittoa tavoittelematon media-alan kehitysyhtiö. MMF:n toteuttajakumppani on AudienceProject AsP.