Haku

“Tuttu klassikko ei tarvitse turhia kommervenkkeja” – Nanso palkittiin tammikuun parhaana aikakauslehtimainoksena

“Nanson asiakas on suomalainen nainen, ja haluamme tavoittaa hänet iästä huolimatta”, Heidi Wenger, Nanson Art Director kertoo.  

“Pyrimme siihen, että kampanjamme puhuttelevat kaikenikäisiä naisia ja toimivat eri ympäristöissä. Nostalgia ja sukupolvien muistot ovat vahvasti osa Nanson tarinaa.”  

Nanson juhlavuoden kampanjassa ydin säilyy – vain sävy muuttuu mediasta toiseen vaihdettaessa. 

Aikakauslehtimainonnassa Wengeriä puhuttelevat tunteet ja sanoma. Kuvan ja hyvin kiteytetyn copyn toimiva suhde on hyvän mainonnan resepti, jolla onnistuu sekä perinteisemmässä että konventioita rikkovassa mainonnassa. 

Nanson brändin kärkinä ovat helppous, huolettomuus ja hyvinvointi. Vaikka mallisto on viime vuosina kasvanut entistä suuremmaksi, suunnittelun filosofia ei ole muuttunut vuosien varrella: Nansolla on halu tehdä arjesta kaunista ja mukavaa, sekä vaalia laatua ja suomalaista mutkatonta elämäntyyliä. 

Vuoden ensimmäisen Kuukauden aikkarimainos -kisan voittajat valitsi IPG Mediabrandsin mediasuunnittelija Katariina Häkkä.

Kärkikolmikkoon pääsivät myös Sanoma Media Finland sekä Suomalaisen työn liitto / Design From Finland

Nanso – 100 vuotta klassikoita

“Tuttu klassikko ei tarvitse turhia kommervenkkeja, selkeä ja pelkistetty 
mainos, mallivalinta tukee myös brändimielikuvaa: itsevarma ja tyylikäs!” 

Katariina Häkkä, IPG Mediabrands

Mainostaja: Nanso Group 
Liisa Idänpään-Heikkilä, Marketing Director 
Heidi Wenger, AD 
Suunnittelu: Nanso / inhouse
Liisa Idänpään-Heikkilä, Marketing Director 
Heidi Wenger, AD 
Kuvaaja: Sara Lehtomaa 
Tyyli: Milla Muurimäki 
Meikki ja hiukset: Anu Levy 
Julkaistu: Eeva 

Me ystävät – Me moninaiset 

“Tässä on rento ja lämmin tunnelma, kuvassa ja tekstissä on juuri sopivasti 
särmää, hahmot ovat tunnistettavia ja dialogin – ehkä paremminkin 
monologin – voi melkein kuulla korvissaan. Eläköön ystävyys!” 

Katariina Häkkä, IPG Mediabrands

Mainostaja: Me Naiset / Sanoma Media Finland  
Iina Artima-Kyrki, päätoimittaja Me Naiset
Niina Aaltio, Head of Marketing 
Mediatoimisto: Sanoma Media Finland / inhouse
Merja Miettinen, Campaign Strategist 
Mainostoimisto: TBWA/Helsinki 
Noora Murremäki, Executive Account Director 
Jyrki Poutanen, Chief Creative Officer 
Heidi Taina, Creative Director 
Tuomas Perälä, Copywriter 
Matti Virtanen, Art Director 
Aki Toivonen, Creative Strategist, Head of Planning 
Mira Sallanko, Account Manager  
Fanny Haga, Photographer/Designer   
Annemi Kuusela, Producer 
Retoucher: Astrid Lindroos
Camera assistant: Maria Hästbacka  
Julkaistu: Laajasti Sanoman eri aikakausmedioissa, mm. Me Naiset, Kodin Kuvalehti, Sport, Gloria  

Kaipaatko elämääsi lisää turhakkeita?

“Huomiota herättävä mainos, jossa tärkeä viesti välittyy selkeästi 
ja ilman turhaa syyllistämistä.”

Katariina Häkkä, IPG Mediabrands

Mainostaja: Design from Finland -merkki / Suomalaisen Työn Liitto 
Johanna Lahti, markkinointipäällikkö 
Mainostoimisto: Paper Planes 
Mirjam Mäki, Projektipäällikkö 
Kaisa Leino, Sisältösuunnittelija 
Mika Niemi, Sisällöntuottaja 
Marika Iivari, Visuaalinen suunnittelija 
Kuva: Ville Mäki 
Julkaistu: Unelmien Talo&Koti, Trendi, Anna, Suomen Kuvalehti, Deko 

Kuukauden aikkarimainos nostaa esiin hyvää mainontaa 

Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä. 

Vuosina 2016–2020 kilpailu on järjestetty yleisöäänestyksenä Markkinointi & Mainonnan sivuilla. Vuodesta 2021 alkaen kisan voittajat valitsee markkinoinnin ja mainonnan ammattilaisista valittu kuukausittain vaihtuva tuomari.

Ensimmäinen kisa käytiin tammikuussa 2008. 

page shape 1 page shape 3
×

Haku: