“Nanson asiakas on suomalainen nainen, ja haluamme tavoittaa hänet iästä huolimatta”, Heidi Wenger, Nanson Art Director kertoo.
“Pyrimme siihen, että kampanjamme puhuttelevat kaikenikäisiä naisia ja toimivat eri ympäristöissä. Nostalgia ja sukupolvien muistot ovat vahvasti osa Nanson tarinaa.”
Nanson juhlavuoden kampanjassa ydin säilyy – vain sävy muuttuu mediasta toiseen vaihdettaessa.
Aikakauslehtimainonnassa Wengeriä puhuttelevat tunteet ja sanoma. Kuvan ja hyvin kiteytetyn copyn toimiva suhde on hyvän mainonnan resepti, jolla onnistuu sekä perinteisemmässä että konventioita rikkovassa mainonnassa.
Nanson brändin kärkinä ovat helppous, huolettomuus ja hyvinvointi. Vaikka mallisto on viime vuosina kasvanut entistä suuremmaksi, suunnittelun filosofia ei ole muuttunut vuosien varrella: Nansolla on halu tehdä arjesta kaunista ja mukavaa, sekä vaalia laatua ja suomalaista mutkatonta elämäntyyliä.
Vuoden ensimmäisen Kuukauden aikkarimainos -kisan voittajat valitsi IPG Mediabrandsin mediasuunnittelija Katariina Häkkä.
Kärkikolmikkoon pääsivät myös Sanoma Media Finland sekä Suomalaisen työn liitto / Design From Finland.
Nanso – 100 vuotta klassikoita
“Tuttu klassikko ei tarvitse turhia kommervenkkeja, selkeä ja pelkistetty
mainos, mallivalinta tukee myös brändimielikuvaa: itsevarma ja tyylikäs!”
Mainostaja: Nanso Group
Liisa Idänpään-Heikkilä, Marketing Director
Heidi Wenger, AD
Suunnittelu: Nanso / inhouse
Liisa Idänpään-Heikkilä, Marketing Director
Heidi Wenger, AD
Kuvaaja: Sara Lehtomaa
Tyyli: Milla Muurimäki
Meikki ja hiukset: Anu Levy
Julkaistu: Eeva
Me ystävät – Me moninaiset
“Tässä on rento ja lämmin tunnelma, kuvassa ja tekstissä on juuri sopivasti
särmää, hahmot ovat tunnistettavia ja dialogin – ehkä paremminkin
monologin – voi melkein kuulla korvissaan. Eläköön ystävyys!”
Mainostaja: Me Naiset / Sanoma Media Finland
Iina Artima-Kyrki, päätoimittaja Me Naiset
Niina Aaltio, Head of Marketing
Mediatoimisto: Sanoma Media Finland / inhouse
Merja Miettinen, Campaign Strategist
Mainostoimisto: TBWA/Helsinki
Noora Murremäki, Executive Account Director
Jyrki Poutanen, Chief Creative Officer
Heidi Taina, Creative Director
Tuomas Perälä, Copywriter
Matti Virtanen, Art Director
Aki Toivonen, Creative Strategist, Head of Planning
Mira Sallanko, Account Manager
Fanny Haga, Photographer/Designer
Annemi Kuusela, Producer
Retoucher: Astrid Lindroos
Camera assistant: Maria Hästbacka
Julkaistu: Laajasti Sanoman eri aikakausmedioissa, mm. Me Naiset, Kodin Kuvalehti, Sport, Gloria
Kaipaatko elämääsi lisää turhakkeita?
“Huomiota herättävä mainos, jossa tärkeä viesti välittyy selkeästi
ja ilman turhaa syyllistämistä.”
Mainostaja: Design from Finland -merkki / Suomalaisen Työn Liitto
Johanna Lahti, markkinointipäällikkö
Mainostoimisto: Paper Planes
Mirjam Mäki, Projektipäällikkö
Kaisa Leino, Sisältösuunnittelija
Mika Niemi, Sisällöntuottaja
Marika Iivari, Visuaalinen suunnittelija
Kuva: Ville Mäki
Julkaistu: Unelmien Talo&Koti, Trendi, Anna, Suomen Kuvalehti, Deko
Kuukauden aikkarimainos nostaa esiin hyvää mainontaa
Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä.
Vuosina 2016–2020 kilpailu on järjestetty yleisöäänestyksenä Markkinointi & Mainonnan sivuilla. Vuodesta 2021 alkaen kisan voittajat valitsee markkinoinnin ja mainonnan ammattilaisista valittu kuukausittain vaihtuva tuomari.
Ensimmäinen kisa käytiin tammikuussa 2008.