Siirry hakuun ja työkalulinkkeihin
Siirry osion navigaatioon
Siirry päänavigaatioon

Lasten ja nuorten mediapäivä

Miltä näyttää lasten ja nuorten mediankäyttö vuonna 2019? Mitä kanavia suositaan ja millaiset sisällöt kiinnostavat?

Aikakausmedia selvitti yhdessä Inspiransin ja Taloustutkimuksen kanssa 7–15-vuotiaiden mediankäyttötottumuksia sekä vanhempien asennoitumista siihen. Tutkimuksessa oli kaksi osaa: kvalitatiiviset haastattelut lasten ja nuorten parissa sekä kvantitatiivinen kyselytutkimus verkossa.

Tutkimuksen sisältö:

1. Käytetyt mediat ja välineet
2. Mediamotiivit ja tarpeet
3. Mediasisältöjen kuluttamisen tavat
4. Mediankäyttäjätyypit
5. Lukeminen, aikakauslehtisuhde ja kodin mediakasvatus

» Lataa tutkimusraportti: PowerPoint / Pdf
» Tai katso SlideSharessa

» Lue tiedote: Tutkimus: Lasten ja nuorten arki on jatkuvaa somevirtaa, mutta perinteiselle medialle otetaan erillisiä mediahetkiä


Lisätietoja:

  • Markkinointi- ja tutkimuspäällikkö Outi Itävuo, Aikakausmedia, outi.itavuo(a)aikakausmedia.fi, p. 040 540 1820
  • Toimitusjohtaja Pirjo Ekman, Inspirans Oy, pirjo.ekman(a)inspirans.fi, p. 050 5911 030
  • Tutkimuspäällikkö Anne Melander, Taloustutkimus Oy, anne.melander(a)taloustutkimus.fi, p. 050 522 2369

Tutkimuksen julkistustilaisuudessa kuultiin myös kaksi esitystä siitä, millaista mediaa lapsille ja nuorille tänä päivänä tehdään.

Partiolaisten monet kanavat – kuinka tavoitamme lapset ja nuoret printissä, verkossa ja somessa
viestintäkoordinaattori Jaana Hopeakoski, Suomen Partiolaiset ja Partio-lehden päätoimittaja Sonja Parkkinen.

Suomen Partiolaiset tavoittaa lapset ja nuoret monikanavaisesti kaikissa kanavissa: somessa, verkossa ja printissä. Esityksessä kerrotaan, mitä Partio-lehden ja Partiomedian lukijatutkimuksesta selvisi nuorten mediankäytöstä, sekä kurkistetaan syksyllä alkavaan Koitos-Youtube-sarjaan.

» Lataa esitys (pdf)
» Katso esitys SlideSharessa

Lapset eivät lue – höpö höpö!
päätoimittaja Marja Aarnipuro ja vastaava tuottaja Elisa Miinin, Apu Juniori

A-lehdissä uskotaan, että lapset saadaan houkuteltua lukemaan, kunhan sisältö on kiinnostavaa ja se tarjoillaan lasten haluamassa muodossa. Tästä ajatuksesta syntyi valtavasti kiittävää palautetta saanut Apu Juniori, joka tarjoaa alakouluikäisille lapsille ajankohtaista luettavaa kahdesti kuussa. Lehden konsepti kehitettiin yli sadan lapsen kanssa. Mitä prosessissa opittiin?

» Lataa esitys (pdf)
» Katso esitys SlideSharessa

 

 


Haku ja sivuston työkalut
Linkit / Ota yhteyttä /

Yhteystiedot

Aikakausmedia
Käyntiosoite: Eteläranta 10,
00131 Helsinki


Postiosoite: PL 185, 00131 Helsinki
Sähköposti:
Puhelin: (09) 2287 7280

Laskutusosoite

Facebook

Twitter
Instagram

Henkilöstön yhteystiedot
Anna palautetta

Palvelut

Aikakausmedia on aikakauslehtijulkaisijoiden yhteistyöfoorumi, jonka jäseninä ovat kaikki merkittävät aikakauslehtikustantajat Suomessa.

Mediakortit.fi
Tiedot ja monipuoliset hakumahdollisuudet yli 200 aikakauslehdestä.

Koulujen lehtitilaukset
Tilaa koulullesi aikakauslehtiä alennettuun hintaan.

Jäsenluettelo
Jäsenkustantajien ja lehtien yhteystiedot.

Jäsenextranet
Jäsenten oma palvelu sisältää muun muassa tietoa tapahtumista.

Aikakausmedia ADS Oy

Aikakauslehtien liiton omistama yritys, jonka palveluja käyttävät niin pienet kuin suuretkin aikakauslehtikustantajat.

Ilmoitusvarausjärjestelmä
Ilmoitusaineistojen välitys- ja tarkitusjärjestelmä
Mediatietojen jakelujärjestelmä

Siirry Aikakausmedia ADS Oy:n sivuille